37日目

■日本語本文

今日は何となく人肌が恋しいのでハグについて書きます。

日本ではあまり馴染み無いですが、海外だとハグの文化がありますよね。私も学生時代にイギリスに短期留学したとき別れの時はハグしました。新鮮な体験でした。多分、人間の人肌が触れあうというのは、人間の本能レベルで安心感を与えるとかそういう行為なんだと思います。

 

■要約文

日本ではあまり馴染み無いですが、海外だとハグの文化がありますよね。私も学生時代にイギリスに短期留学したとき別れの時はハグしました。新鮮な体験でした。人間の本能レベルで安心感を与えてくれるのがハグなんだと思います。

 

■自力英文

I'm not very familiar with it in Japan, but there is a culture of hugging overseas. When I was a student, when I studied abroad in England for a short time, I hugged when I parted. It was a fresh experience. I think hugs give us a sense of security at the level of human instinct.